Presiden Joko Widodo Meresmikan Jembatan Teluk Kendari

Resmikan Jembatan Teluk Kendari, Presiden: Kendari makin menarik untuk pengembangan kawasan dan usaha baru.

JURNALJATENG.ID, KENDARI – Jembatan Teluk Kendari yang pengerjaannya dimulai pada 2015 lalu telah siap digunakan dan akan menjadi ikon baru di Kota Kendari, Sulawesi Tenggara.

Dalam kunjungan kerja ke provinsi tersebut, pada Kamis, 22 Oktober 2020, Presiden Joko Widodo berkesempatan untuk meresmikan beroperasinya jembatan sepanjang 1,34 kilometer itu.

“Jembatan ini dibangun selama lima tahun dari 2015 sampai 2020 dengan total biaya Rp804 miliar. Tapi saya yakin lamanya waktu pengerjaan dan besarnya dana yang dibutuhkan untuk membangun jembatan ini akan sebanding dengan manfaat yang akan dirasakan oleh masyarakat,” ujar Presiden dalam sambutannya.

Hadirnya jembatan yang menghubungkan kawasan Pelabuhan Kota Lama dengan Pulau Bungkutoko dan Kecamatan Poasia tersebut mampu memangkas waktu perjalanan secara signifikan. Dari Kota Lama menuju Poasia dan sebaliknya, misalnya, kini dapat ditempuh dalam waktu hanya kurang lebih 5 menit dari semula yang harus menggunakan kapal feri dan memutari teluk dengan kisaran waktu antara 30 sampai 40 menit.

Baca Juga  Kobar Deklarasi Kesetiaan Ke Jokowi Hingga 2024

Hal tersebut pada akhirnya juga akan mengurangi biaya transportasi masyarakat di dua daerah yang dihubungkan jembatan itu.

“Kelancaran konektivitas dan akses ini akan membuat mobilitas barang, jasa, dan manusia akan menjadi semakin efisien. Dengan demikian, daya saing akan semakin meningkat sehingga Sulawesi Tenggara khususnya Kota Kendari menjadi semakin menarik untuk pengembangan usaha-usaha baru,” ucapnya.

loading...

Jembatan Teluk Kendari juga akan terhubung dengan jalan nasional dan jalan lingkar luar Kota Kendari sepanjang 40 kilometer yang menghubungkan Kota Kendari dengan Kabupaten Konawe sehingga akan mempermudah mobilitas kendaraan logistik dari kawasan pelabuhan baru di Pulau Bungkutoko yang menjadi bagian pengembangan Kota Kendari.

Baca Juga  Munas V Parkindo, berjalan dengan mulus

Presiden mengatakan, proyek infrastruktur yang dibangun haruslah dapat memberikan nilai tambah. Selain dapat mengintegrasikan kawasan-kawasan pertanian dan industri yang ada di wilayah setempat, Jembatan Teluk Kendari yang juga tampak menarik dari sisi arsitekturnya juga dapat menjadi kebanggaan masyarakat Kota Kendari dengan lahirnya ikon baru di tempat mereka.

“Saya mendapat laporan bahwa kawasan di sekitar jembatan ini juga akan ditata dan dilengkapi dengan ruang terbuka publik seperti lapangan olahraga, area parkir, dan street cinema sebagai bagian dari pengembangan kawasan Kota Lama. Saya yakin ini akan meningkatkan daya tarik dari Jembatan Teluk Kendari ini,” kata Presiden.

Untuk diketahui, sebelum diresmikan Presiden, jembatan tersebut telah menjalani uji coba layak fungsi dan akan segera dioperasikan setelah peresmian.

Hadir dalam acara peresmian tersebut di antaranya Sekretaris Kabinet Pramono Anung, Gubernur Sulawesi Tenggara Ali Mazi, Direktur Jenderal Bina Marga Kementerian Pekerjaan Umum, Perumahan Rakyat Hedy Rahadian, Direktur Utama PT Pembangunan Perumahan Novel Arsyad, dan Direktur Utama PT Nindya Karya Haedar A. Karim.

Baca Juga  Karyawati RSUD Bunuh Diri Jebur Sungai




(DWJR/JJID)

34 tanggapan untuk “Presiden Joko Widodo Meresmikan Jembatan Teluk Kendari

  • 4 April 2024 pada 11:19 am
    Permalink

    Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any recommendations?

  • 17 April 2024 pada 4:06 am
    Permalink

    You actually make it seem so easy together with your presentation but I in finding this topic to be really one thing which I think I’d never understand. It seems too complicated and very broad for me. I’m having a look forward for your next post, I?¦ll attempt to get the grasp of it!

  • 17 April 2024 pada 2:30 pm
    Permalink

    We are a group of volunteers and starting a brand new scheme in our community. Your web site provided us with valuable info to paintings on. You have performed a formidable job and our whole community shall be thankful to you.

  • 18 April 2024 pada 3:58 am
    Permalink

    This is very interesting, You are a very skilled blogger. I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I’ve shared your site in my social networks!

  • 19 April 2024 pada 8:50 am
    Permalink

    What Is Puravive? Before we delve into the various facets of the supplement, let’s start with the most important

  • 19 April 2024 pada 5:52 pm
    Permalink

    What Is Exactly ZenCortex? ZenCortex is an optimal hearing function support

  • 22 April 2024 pada 12:49 pm
    Permalink

    I just couldn’t depart your web site before suggesting that I actually enjoyed the standard information a person provide for your visitors? Is going to be back often in order to check up on new posts

  • 12 Mei 2024 pada 12:30 pm
    Permalink

    What Is Sugar Defender? Sugar Defender is a new blood sugar-balancing formula that has been formulated using eight clinically proven ingredients that work together to balance sugar levels.

  • 13 Mei 2024 pada 12:25 am
    Permalink

    Puravive is a weight management supplement formulated with a blend of eight exotic nutrients and plant-based ingredients aimed at promoting fat burning.

  • 17 Mei 2024 pada 10:56 pm
    Permalink

    Normally I do not read post on blogs, however I would like to say that this write-up very pressured me to try and do so! Your writing taste has been surprised me. Thanks, quite nice post.

  • 18 Mei 2024 pada 2:17 pm
    Permalink

    FitSpresso is a weight loss supplement designed for individuals dealing with stubborn body fat.

  • 21 Mei 2024 pada 8:20 pm
    Permalink

    I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting! Keep up the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my web site 🙂

  • 27 Mei 2024 pada 3:22 am
    Permalink

    Tonic Greens: An Overview. Introducing Tonic Greens, an innovative immune support supplement

  • 28 Mei 2024 pada 7:56 am
    Permalink

    Somebody necessarily lend a hand to make seriously posts I would state. That is the first time I frequented your web page and so far? I amazed with the analysis you made to make this particular publish extraordinary. Fantastic activity!

  • 29 Mei 2024 pada 9:18 am
    Permalink

    F*ckin¦ amazing issues here. I¦m very satisfied to peer your article. Thank you a lot and i’m taking a look ahead to contact you. Will you please drop me a e-mail?

  • 31 Mei 2024 pada 11:10 pm
    Permalink

    What Exactly is Tonic Greens? Tonic Greens is a dietary supplement that has proven effective in helping many people manage the herpes virus and boost their immune systems without adverse effects.

  • 2 Juni 2024 pada 5:35 pm
    Permalink

    What i don’t realize is actually how you’re now not actually a lot more smartly-preferred than you might be right now. You’re so intelligent. You already know thus considerably in relation to this matter, produced me in my view believe it from a lot of varied angles. Its like men and women aren’t involved until it is one thing to do with Woman gaga! Your individual stuffs great. At all times handle it up!

  • 3 Juni 2024 pada 4:49 pm
    Permalink

    magnificent points altogether, you simply gained a brand new reader. What would you recommend about your post that you made a few days ago? Any positive?

  • 3 Juni 2024 pada 5:19 pm
    Permalink

    Hi, i think that i saw you visited my blog so i came to “go back the desire”.I am trying to to find things to enhance my site!I guess its ok to make use of some of your concepts!!

  • 11 Juni 2024 pada 6:28 am
    Permalink

    The very root of your writing whilst appearing agreeable at first, did not sit perfectly with me after some time. Somewhere within the sentences you were able to make me a believer unfortunately only for a while. I however have got a problem with your leaps in logic and you would do nicely to help fill in all those gaps. When you can accomplish that, I will undoubtedly be impressed.

  • 11 Juni 2024 pada 10:28 pm
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my website thus i came to “return the favor”.I am trying to find things to improve my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  • 17 Juni 2024 pada 9:26 pm
    Permalink

    This is the right blog for anyone who wants to find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want…HaHa). You definitely put a new spin on a topic thats been written about for years. Great stuff, just great!

  • 27 Juni 2024 pada 7:24 am
    Permalink

    Somebody essentially help to make seriously articles I would state. This is the first time I frequented your web page and thus far? I amazed with the research you made to make this particular publish extraordinary. Fantastic job!

  • 2 Juli 2024 pada 6:00 am
    Permalink

    I simply couldn’t leave your web site prior to suggesting that I extremely enjoyed the usual information a person supply for your visitors? Is gonna be again frequently in order to investigate cross-check new posts.

  • 3 Juli 2024 pada 6:08 pm
    Permalink

    Hiya, I am really glad I’ve found this info. Today bloggers publish just about gossips and web and this is really annoying. A good blog with exciting content, that is what I need. Thanks for keeping this site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can not find it.

  • 6 Juli 2024 pada 12:14 pm
    Permalink

    Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  • 9 Juli 2024 pada 12:51 pm
    Permalink

    I like this web site very much, Its a very nice position to read and receive information.

  • 9 Juli 2024 pada 6:02 pm
    Permalink

    I have read some excellent stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I wonder how so much attempt you set to create this sort of fantastic informative web site.

  • 12 Juli 2024 pada 8:19 am
    Permalink

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this fantastic blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this website with my Facebook group. Chat soon!

  • 14 Juli 2024 pada 1:31 am
    Permalink

    The other day, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

  • 16 Juli 2024 pada 2:28 am
    Permalink

    Great article and right to the point. I don’t know if this is truly the best place to ask but do you folks have any ideea where to hire some professional writers? Thank you 🙂

  • 18 Juli 2024 pada 7:16 am
    Permalink

    Just wanna comment that you have a very nice website , I love the layout it actually stands out.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.