Kota Semarang Layak Menjadi Percontohan Kerukunan Di Indonesia

JURNALJATENG.ID, SEMARANG – Kota Semarang sebagai Kota Metropolitan yang memiliki Keanekaragaman Agama, budaya, RAS, Komunitas dan Profesi. Sebagai warga Kota Semarang maupun tamu di Kota Semarang sangat nyaman dan bangga berada di Kota Semarang.

Prestasi dan penghargaan untuk Kota Semarang sangat mengalir deras dari berbagai lembaga, baik tingkat Nasional maupun tingkat Dunia dan salah satunya adanya Situasi Kondusif .

Kepedulian masyarakat dalam menjaga komitmen bergerak bersama membangun kota adalah hal yang nyata di kota semarang tidak hanya selogan atau seremonial belaka. Terbukti adanya forum – forum yang masif dari masyarakat dalam rangka membantu pemerintah Kota Semarang untuk menjalankan proses pembangunan. Ada Forum Komunikasi Ormas Semarang Bersatu ( FKSB) kota semarang, FKUB, DMI, MUI, Petamas, DPD SAPU JAGAD dan LEMBAGA lainnya.

Baca Juga  FKSB Agendakan Pertemuan Rutin Setiap Bulan.

Forum komunikasi Ormas Semarang Bersatu (FKSB) Kota Semarang Yang merupakan induk resmi berhimpunnya ORMAS dan LSM Semarang, senantiasa menjunjung tinggi nilai Komitmen untuk menjaga Kebersamaan dan menjaga Toleransi serta menjaga Kondusif di Kota Semarang. Peran serta masa PILWALKOT sangat kentara bahwa semua kekuatan bergerak.

Dalam rangka menjaga Solidaritas dan Merajut kerukunan Umat Beragama di Kota Semarang Pengurus FKSB melakukan Safari kunjungan ke Gereja dan Patroli Keamanan yang disebar dalam 4 zona yang berada di 16 Kecamatan .
Setidaknya ada 16 Ormas yang turut terlibat dalam Aktifis Patroli dan Penjagaan menjelang Natal dan Tahun Baru.
Termasuk juga kunjungan ke Tokoh Agama yang sedang merayakan Natal yaitu Pendeta Sediyoko M.Si di Lempongsari Semarang.

Baca Juga  Giat Sosial, Baznas Kota Semarang Lakukan Khitanan Masal Di Hotel Star

(HND/JJID)

19 tanggapan untuk “Kota Semarang Layak Menjadi Percontohan Kerukunan Di Indonesia

  • 4 April 2024 pada 10:35 am
    Permalink

    Some really interesting points you have written.Aided me a lot, just what I was looking for : D.

  • 14 April 2024 pada 12:42 pm
    Permalink

    I think other web site proprietors should take this site as an model, very clean and great user friendly style and design, as well as the content. You’re an expert in this topic!

  • 14 April 2024 pada 7:48 pm
    Permalink

    But wanna comment on few general things, The website style and design is perfect, the content is really fantastic. “To imagine is everything, to know is nothing at all.” by Anatole France.

  • 20 April 2024 pada 9:09 am
    Permalink

    I’ll right away grab your rss as I can not find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me know in order that I could subscribe. Thanks.

  • 21 April 2024 pada 7:10 pm
    Permalink

    Wow! Thank you! I constantly wanted to write on my website something like that. Can I include a portion of your post to my website?

  • 22 April 2024 pada 12:10 am
    Permalink

    I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post…

  • 13 Mei 2024 pada 2:27 am
    Permalink

    What Is Potent Stream? Potent Stream is a male health formula that helps to maintain healthy urinary and prostate health by killing off all the toxins in the body

  • 14 Mei 2024 pada 1:15 am
    Permalink

    Good write-up, I’m regular visitor of one’s web site, maintain up the nice operate, and It’s going to be a regular visitor for a long time.

  • 14 Mei 2024 pada 1:51 pm
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my site so i came to “return the favor”.I am trying to find things to enhance my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  • 15 Mei 2024 pada 9:50 am
    Permalink

    Great write-up, I?¦m normal visitor of one?¦s site, maintain up the excellent operate, and It’s going to be a regular visitor for a long time.

  • 15 Mei 2024 pada 4:32 pm
    Permalink

    he blog was how do i say it… relevant, finally something that helped me. Thanks

  • 20 Mei 2024 pada 3:52 am
    Permalink

    Having read this I thought it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending way to much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  • 31 Mei 2024 pada 6:22 am
    Permalink

    Hello there, I found your site via Google while looking for a related topic, your website came up, it looks good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

  • 31 Mei 2024 pada 11:17 am
    Permalink

    My brother suggested I may like this website. He used to be entirely right. This put up truly made my day. You can not imagine simply how so much time I had spent for this info! Thanks!

  • 1 Juni 2024 pada 7:00 pm
    Permalink

    fantastic points altogether, you just gained a new reader. What would you suggest about your post that you made some days ago? Any positive?

  • 15 Juni 2024 pada 7:15 pm
    Permalink

    I have recently started a blog, the information you offer on this website has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • 21 Juni 2024 pada 5:50 am
    Permalink

    Yeah bookmaking this wasn’t a risky conclusion great post! .

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.