Ketua Kadin Kota Semarang, Arnaz: Aman, Tidak Perlu Ditakutkan

JURNALJATENG.ID, SEMARANG – Bertempat di lantai 10 gedung Dinas Kesehatan Kota Semarang dilaksanakan vaksinasi pertama kalinya yang diawali oleh10 tokoh masyarakat,Kamis (14/1/2021).

Kesepulih tokoh tersebut antara lain Wakil Walikota Semarang, ketua DPRD Kota Semarang, Kapolrestabes Kota Semarang, ketua KADIN Kota Semarang, Ketua IDI Kota Semarang, Ketua MUI Kota Semarang, Kepala Dinas Kesehatan Kota Semarang, Sekda Kota Semarang, Kepala Kesbangpol Kota Semarang, dan Walikota Semarang.

Dalam vaksinasi kali ini, Walikota Semarang, Hendrar Prihadi tidak menjalani vaksinasi karena statusnya sebagai penyintas covid dan memilik antibodi dengan ukuran 1/130 yang merupakan angka cukup besar.

“Saya termasuk penyintas dan ketika pemeriksaan antibodi kemarin ukurannya bisa dibilang di atas normal, yaitu 1/130,” ujar pria yang akrab disapa Hendi itu.

Hendi menegaskan kegiatan vaksinasi kepada 10 tokoh di Kota Semarang merupakan pembuktian bahwa vaksin tidak berbahaya dan halal

“Vaksinasi kali ini adalah bukti vaksin tidak berbahaya,” tegas Walikota.

Berkaitan dengan pemeriksaan anti bodi, Hendi mengatakan filter anti bodi itu bersifat fluktuatif dan enam bulan kemudian baru akan divaksinasi. Hendi bahkan mengaku saat ini dirinya ingin menyumbang plasma bagi pasien covid-19 yang lain.

loading...
Baca Juga  Presiden Joko Widodo Meresmikan Jembatan Teluk Kendari

“Nanti pada saatnya mulai turun, baru nanti akan divaksin,” ujarnya.

Wakil Walikota Semarang, Herviarita Gunaryati Rahayu, yang divaksin pertama kali mengaku sempat deg-degan dan tensi darahnya sempat naik.

“Sempat deg-degan karena tensi sempat naik. Tapi alhamdulillah tidak ada yang dirasakan setelah 30 menit. Rasanya seperti disuntik vaksin yang lain,” ungkap wanita yang akrab disapa Ita tersebut.

Pada kesempatan terpisah usai pelaksanaan vaksin, Ketua Kadin Kota Semarang, Arnaz Agung Andrasmara mengungkapkan ,” Saya sudah divaksin pertama bersama tokoh Muspida lainnya, Alhamdulillah tidak seperti yang ditakutkan selama ini,

“Sudah saya tunggu hampir 20 menit tidak ada efeknya Insya Allah kedepannya tidak ada efeknya juga,dari pagi tadi juga dihadiri oleh teman teman dari Majelis Ulama Indonesia (MUI),” ucap Ketua Kadin.

Baca Juga  Pendam IV/Diponegoro Dan Tim Gema Diponegoro Kunjungi TMMD

Dia mengatakan vaksin ini Insya Allah halal dan aman dan bisa dilaksanakan kepada seluruh masyarakat Indonesia menjadi solusi agar nantinya Indonesia termasuk salah satu negara yang terbebas dari covid19.

” Rencananya vaksinasi untuk masyarakat sesuai komitmen pemerintah semuanya gratis. Teknisnya akan di beritahu melalui sms/ wa oleh pemeri tah, yang pasti diawali untuk tenaga kesehatan ( nakes ) dan tokoh Muspida karena nantinya akan menjelaskan kepada masyarakat bahwa vaksin ini aman,tidak.perlu ditakutkan,” tegas Arnaz.

” Saya mewakili temen temen,anak muda, temen temwn darinkalangan olahragawan bahwa vaksin Insya Allah aman,halal dan tidak perlu takut divaksin seperti yang di hembuskan oleh pihak pihak lain selama ini,” pungkasnya.

Saat ini Pemerintah Kota Semarang telah memiliki 38.240 vaksin untuk 18.710 tenaga kesehatan di Ibu Kota Jawa Tengah. 

Sementara itu Ka Dinkes Kota Swmarang, Abdul.Hakam mengunhkapkan , ” Kami telah menerima vaksin sebanyak 38.240 vial yang setara dengan 19.120 sasaran, karena satu orang akan divaksin dua kali. Sedangkan untuk jumlah nakes (tenaga kesehatan) di Kota Semarang ada 18.710, sehingga untuk tahap I pemberian vaksin kepada nakes bisa terpenuhi,” tutup Hakam

Baca Juga  Tekan Penyebaran Covid-19, Peran Aktif Jogo Tonggo dan Kampung Siaga Candi Sangat Dibutuhkan

(TAUFIQ/RDS/JJID)

80 tanggapan untuk “Ketua Kadin Kota Semarang, Arnaz: Aman, Tidak Perlu Ditakutkan

  • 17 Januari 2024 pada 10:45 pm
    Permalink

    Thanks for the article.Thanks Again. Really Cool.

  • 24 Januari 2024 pada 12:54 am
    Permalink

    Im obliged for the article.Really looking forward to read more. Awesome.

  • 24 Januari 2024 pada 6:18 pm
    Permalink

    A round of applause for your article post.Really looking forward to read more. Great.

  • 25 Januari 2024 pada 4:59 am
    Permalink

    I am so grateful for your blog post. Much obliged.

  • 31 Januari 2024 pada 6:19 am
    Permalink

    Thanks for sharing, this is a fantastic blog article.Really thank you! Really Great.

  • 2 Februari 2024 pada 11:54 pm
    Permalink

    I value the blog post.Thanks Again. Want more.

  • 5 Februari 2024 pada 6:17 am
    Permalink

    Appreciate you sharing, great article post.Really looking forward to read more. Really Great.

  • 26 Februari 2024 pada 2:12 am
    Permalink

    Enjoyed every bit of your blog article.Thanks Again.

  • 1 Maret 2024 pada 6:46 am
    Permalink

    Say, you got a nice post.Really looking forward to read more. Really Great.

  • 2 Maret 2024 pada 1:03 am
    Permalink

    Muchos Gracias for your article.Much thanks again. Really Great.

  • 2 Maret 2024 pada 2:31 pm
    Permalink

    A big thank you for your blog article.Really looking forward to read more. Will read on…

  • 3 Maret 2024 pada 11:30 pm
    Permalink

    A big thank you for your blog post.Really thank you! Really Great.

  • 6 Maret 2024 pada 5:21 pm
    Permalink

    I think this is a real great article post. Great.

  • 7 Maret 2024 pada 5:03 am
    Permalink

    Great article.Really thank you! Will read on…

  • 7 Maret 2024 pada 5:29 am
    Permalink

    A round of applause for your blog post. Awesome.

  • 8 Maret 2024 pada 5:03 pm
    Permalink

    I really enjoy the blog article.Really looking forward to read more. Will read on…

  • 13 Maret 2024 pada 4:52 pm
    Permalink

    Awesome article.Really thank you! Cool.

  • 14 Maret 2024 pada 2:07 am
    Permalink

    Really informative blog article.Much thanks again. Want more.

  • 14 Maret 2024 pada 3:11 pm
    Permalink

    Im thankful for the article.Really thank you! Much obliged.

  • 15 Maret 2024 pada 5:35 am
    Permalink

    I value the post.Really looking forward to read more. Will read on…

  • 18 Maret 2024 pada 4:56 am
    Permalink

    Really appreciate you sharing this blog post.Much thanks again.

  • 18 Maret 2024 pada 6:44 pm
    Permalink

    Thanks-a-mundo for the blog article.Really thank you! Really Cool.

  • 20 Maret 2024 pada 4:34 am
    Permalink

    Thanks for sharing, this is a fantastic article.Much thanks again. Cool.

  • 4 April 2024 pada 9:16 am
    Permalink

    We’re a bunch of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with helpful information to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

  • 9 April 2024 pada 3:37 pm
    Permalink

    What Is FitSpresso? As you may know, FitSpresso is a natural weight loss supplement that comes in capsule form.

  • 9 April 2024 pada 6:34 pm
    Permalink

    What is a Sugar Defender? Sugar Shield could be an affront affectability enhancement product that effectively supports stable blood sugar levels.

  • 11 April 2024 pada 9:22 am
    Permalink

    I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my problem. You are incredible! Thanks!

  • 13 April 2024 pada 7:31 pm
    Permalink

    I like this blog so much, saved to my bookmarks. “Respect for the fragility and importance of an individual life is still the mark of an educated man.” by Norman Cousins.

  • 15 April 2024 pada 1:19 am
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i love reading your articles. Keep up the good work! You know, lots of people are looking around for this info, you could help them greatly.

  • 16 April 2024 pada 3:23 pm
    Permalink

    I appreciate, cause I found just what I was looking for. You have ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

  • 16 April 2024 pada 8:28 pm
    Permalink

    I am glad to be a visitor of this pure site! , regards for this rare information! .

  • 21 April 2024 pada 11:04 am
    Permalink

    You actually make it appear really easy together with your presentation however I find this topic to be actually something which I believe I’d never understand. It kind of feels too complicated and extremely wide for me. I am having a look forward in your subsequent put up, I¦ll attempt to get the cling of it!

  • 13 Mei 2024 pada 8:55 pm
    Permalink

    Thanx for the effort, keep up the good work Great work, I am going to start a small Blog Engine course work using your site I hope you enjoy blogging with the popular BlogEngine.net.Thethoughts you express are really awesome. Hope you will right some more posts.

  • 14 Mei 2024 pada 10:43 pm
    Permalink

    I like this web site so much, saved to my bookmarks. “Nostalgia isn’t what it used to be.” by Peter De Vries.

  • 18 Mei 2024 pada 11:44 am
    Permalink

    Java Burn is the world’s first and only 100 safe and proprietary formula designed to boost the speed and efficiency of your metabolism by mixing with the natural ingredients in coffee.

  • 23 Mei 2024 pada 10:59 pm
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  • 27 Mei 2024 pada 8:28 pm
    Permalink

    What Is ZenCortex? ZenCortex is an ear health booster that protects ears from potential damage and improves your hearing health.

  • 29 Mei 2024 pada 11:05 pm
    Permalink

    Great ?V I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs and related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, site theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task..

  • 30 Mei 2024 pada 2:04 am
    Permalink

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Appreciate it!

  • 14 Juni 2024 pada 6:55 am
    Permalink

    Oh my goodness! a tremendous article dude. Thanks Nonetheless I am experiencing difficulty with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting identical rss drawback? Anyone who is aware of kindly respond. Thnkx

  • 18 Juni 2024 pada 12:05 pm
    Permalink

    Good web site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your feed which must do the trick! Have a great day!

  • 23 Juni 2024 pada 6:40 pm
    Permalink

    I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back later. All the best

  • 23 Juni 2024 pada 8:32 pm
    Permalink

    magnificent put up, very informative. I wonder why the other experts of this sector do not understand this. You must proceed your writing. I am sure, you have a great readers’ base already!

  • 5 Juli 2024 pada 1:17 pm
    Permalink

    I am also writing to let you understand what a exceptional experience our daughter had using your blog. She picked up so many things, which include how it is like to possess an excellent coaching character to let a number of people clearly learn chosen problematic topics. You truly did more than her desires. I appreciate you for delivering these useful, trustworthy, edifying and even easy tips on that topic to Janet.

  • 6 Juli 2024 pada 10:04 am
    Permalink

    Super-Duper website! I am loving it!! Will come back again. I am bookmarking your feeds also.

  • 6 Juli 2024 pada 11:11 am
    Permalink

    Attractive section of content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to claim that I acquire actually enjoyed account your weblog posts. Any way I’ll be subscribing in your feeds and even I achievement you access constantly rapidly.

  • 6 Juli 2024 pada 12:46 pm
    Permalink

    Generally I don’t read article on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to check out and do so! Your writing style has been surprised me. Thanks, very nice article.

  • 12 Juli 2024 pada 9:10 am
    Permalink

    After study a few of the blog posts on your website now, and I truly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Pls check out my web site as well and let me know what you think.

  • 14 Juli 2024 pada 12:02 pm
    Permalink

    I appreciate, lead to I discovered exactly what I was looking for. You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

  • 16 Juli 2024 pada 6:28 pm
    Permalink

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  • 17 Juli 2024 pada 6:55 pm
    Permalink

    With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My site has a lot of exclusive content I’ve either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my agreement. Do you know any solutions to help reduce content from being ripped off? I’d truly appreciate it.

  • 21 Juli 2024 pada 6:48 pm
    Permalink

    I’ve recently started a web site, the information you offer on this web site has helped me greatly. Thank you for all of your time & work. “A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others.” by Ayn Rand.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.