Menteri PUPR Basuki: Pembangunan Infrastruktur Menunjang KITB

JURNALJATENG.ID, BATANG – Dandim Batang Letkol Arh. Yan Eka Putra bersama Forkompinda mendampingi kunjungan kerja menteri PUPR RI Basuki Hadi Muljono saat meninjau perkembangan infrastruktur, di Kawasan Industri di Kecamatan Gringsing, Kabupaten Batang, Minggu (7/2/21).

Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat (Kemen-PU-PR) RI akan mempercepat pembangunan infrastruktur untuk menunjang Kawasan Industri Terpadu Batang (KITB).

“Dari total luas 3.100 hektar, kami akan memprioritaskan fase 1 seluas 450 hektar, supaya mempercepat investasi di tahun ini. Kita akan mempercepat pembangunan jalan, jaringan listrik. Sedangkan investor tinggal membangun pabriknya,” ungkapnya.

Dijelaskan, saat ini ada 4 investor besar yang masuk di kuartal ketiga. Dengan target tahun 2021 selesai tepat waktu.


“Ada 2 tahap mulai dari pembangunan saluran air dengan kecepatan 450 liter per detik. Setelah dibangunnya bendungan Kedunglanggar yang akan mampu mengairi KITB dan masyarakat sekitar,” terangnya.

Baca Juga  Bareskrim Polri Jelaskan Penanganan Perkara Pengawal MRS

Basuki juga memastikan, para pekerja tidak perlu khawatir, karena Rumah Susun Pekerja, akan selesai tahun ini.

“Ada 10 tower untuk para pekerja. Jadi semuanya harus disiapkan secara cepat, dan ditargetkan tahun ini selesai,” tegasnya.

loading...

Pihaknya menerangkan, pemerintah tegas-tegas melarang impor untuk memenuhi kebutuhan pembangunan infrastruktur, seperti aspal, lampu-lampu penerangan jalan, dan lainnya.

Ia menambahkan, untuk membantu perekonomian daerah, Pemkab Batang harus lebih mengutamakan pemanfaatan tenaga kerja lokal. Sehingga dapat mengurangi beban masyarakat yang saat ini terdampak pandemi.

Sementara itu, Bupati Batang Wihaji mengatakan, pembangunan KIT bertujuan untuk menciptakan lapangan kerja baru, khususnya bagi masyarakat Kabupaten Batang.

Baca Juga  Cuitan Fahri Ke Aktivis 98, Begini Reaksi Keras Adian Napitupulu

“Pemanfaatan tenaga kerja lokal dimulai untuk mengerjakan pekerjaan-pekerjaan infrastruktur ringan yang tidak memerlukan alat berat, melainkan tenaga manusia,” ungkapnya.

Diperkirakan jumlah tenaga kerja yang dapat terserap mencapai 140 ribu orang dalam waktu 5 tahun kedepan. Terkait investor-investor yang telah terdaftar, hal itu menurut Bupati, menjadi wewenang BKPM.

“Insya Allah kalau sudah selesai penandatanganan kerja sama akan dipaparkan sejelas-jelasnya,” tegasnya.

Dalam kesempatan yang sama, Direktur Utama KITB, Galih Saksono memperkirakan pembangunan jalan akan selesai di bulan Juni.

“Tahapan pembangunan yang harus ditempuh mulai dari jalan, sarana air minum, rumah susun untuk pekerja. Untuk jembatan akan selesai bulan April, khusus untuk mempermudah akses menuju KITB saja,” tandasnya.

Baca Juga  Wisata Karimunjawa Dibuka, Roda Ekonomi Berputar

(SFAK/JJID)

33 tanggapan untuk “Menteri PUPR Basuki: Pembangunan Infrastruktur Menunjang KITB

  • 4 April 2024 pada 9:49 am
    Permalink

    I’ve been surfing on-line more than 3 hours these days, yet I by no means found any fascinating article like yours. It is lovely worth sufficient for me. Personally, if all webmasters and bloggers made just right content material as you probably did, the web will probably be much more useful than ever before. “I thank God for my handicaps, for through them, I have found myself, my work and my God.” by Hellen Keller.

  • 11 April 2024 pada 7:39 am
    Permalink

    It is appropriate time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or advice. Perhaps you can write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

  • 19 April 2024 pada 10:52 am
    Permalink

    Lottery Defeater Software? Lottery Defeater is a software application created to help people win lotteries

  • 13 Mei 2024 pada 6:37 am
    Permalink

    Hello! Quick question that’s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when browsing from my apple iphone. I’m trying to find a template or plugin that might be able to correct this problem. If you have any recommendations, please share. Thanks!

  • 15 Mei 2024 pada 5:20 am
    Permalink

    Great write-up, I am regular visitor of one?¦s blog, maintain up the excellent operate, and It’s going to be a regular visitor for a long time.

  • 15 Mei 2024 pada 8:00 am
    Permalink

    Great blog here! Also your site loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 15 Mei 2024 pada 3:52 pm
    Permalink

    I’ve been absent for a while, but now I remember why I used to love this blog. Thank you, I’ll try and check back more often. How frequently you update your site?

  • 18 Mei 2024 pada 10:02 am
    Permalink

    I like this post, enjoyed this one regards for putting up. “The goal of revival is conformity to the image of Christ, not imitation of animals.” by Richard F. Lovelace.

  • 20 Mei 2024 pada 9:17 pm
    Permalink

    Outstanding post, you have pointed out some excellent details , I besides conceive this s a very good website.

  • 21 Mei 2024 pada 2:27 pm
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice on this article! It is the little changes that make the biggest changes. Thanks a lot for sharing!

  • 23 Mei 2024 pada 1:37 pm
    Permalink

    There are definitely loads of particulars like that to take into consideration. That may be a nice level to carry up. I offer the thoughts above as basic inspiration but clearly there are questions just like the one you deliver up where a very powerful factor might be working in honest good faith. I don?t know if finest practices have emerged around issues like that, however I am positive that your job is clearly identified as a good game. Both girls and boys feel the impact of just a moment’s pleasure, for the rest of their lives.

  • 26 Mei 2024 pada 6:12 pm
    Permalink

    I am usually to blogging and i really respect your content. The article has really peaks my interest. I’m going to bookmark your website and preserve checking for new information.

  • 31 Mei 2024 pada 12:07 am
    Permalink

    I cling on to listening to the rumor speak about receiving free online grant applications so I have been looking around for the most excellent site to get one. Could you tell me please, where could i find some?

  • 21 Juni 2024 pada 3:58 pm
    Permalink

    Great ?V I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs and related info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

  • 21 Juni 2024 pada 9:04 pm
    Permalink

    An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

  • 22 Juni 2024 pada 8:07 am
    Permalink

    Some truly nice and useful info on this site, also I conceive the layout has fantastic features.

  • 22 Juni 2024 pada 10:53 am
    Permalink

    Greetings! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

  • 24 Juni 2024 pada 12:22 am
    Permalink

    Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the web the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

  • 24 Juni 2024 pada 4:14 am
    Permalink

    I don’t usually comment but I gotta tell thanks for the post on this one : D.

  • 24 Juni 2024 pada 4:44 am
    Permalink

    Heya are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you require any coding knowledge to make your own blog? Any help would be really appreciated!

  • 26 Juni 2024 pada 3:40 am
    Permalink

    Great weblog right here! Additionally your site lots up very fast! What web host are you the use of? Can I get your associate hyperlink for your host? I want my website loaded up as fast as yours lol

  • 1 Juli 2024 pada 2:56 am
    Permalink

    What is Tea Burn? Tea Burn is a new market-leading fat-burning supplement with a natural patent formula that can increase both speed and efficiency of metabolism. Combining it with Tea, water, or coffee can help burn calories quickly.

  • 1 Juli 2024 pada 6:00 pm
    Permalink

    You are my inspiration , I own few blogs and very sporadically run out from to post .

  • 1 Juli 2024 pada 6:47 pm
    Permalink

    I do consider all the ideas you’ve presented in your post. They are really convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are too quick for starters. Could you please prolong them a little from subsequent time? Thank you for the post.

  • 2 Juli 2024 pada 10:15 pm
    Permalink

    Whats Going down i’m new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely helpful and it has helped me out loads. I am hoping to contribute & assist other customers like its aided me. Great job.

  • 3 Juli 2024 pada 11:31 am
    Permalink

    It¦s really a great and useful piece of information. I am happy that you just shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • 9 Juli 2024 pada 10:49 am
    Permalink

    I was very pleased to find this web-site.I wanted to thanks for your time for this wonderful read!! I definitely enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you blog post.

  • 11 Juli 2024 pada 10:25 pm
    Permalink

    Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

  • 17 Juli 2024 pada 6:36 pm
    Permalink

    An attention-grabbing discussion is value comment. I believe that it’s best to write more on this topic, it may not be a taboo topic but generally individuals are not enough to talk on such topics. To the next. Cheers

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.